Metamorfoza mojej szafy – Typ Kolorystyczny

Metamorfoza mojej szafy – Typ Kolorystyczny

Zimny, czy ciepły? Wiosna, Lato, Jesień, Zima to idealny podział kolorystycznego typu urody. Jak określić swój typ urody i dobrać do niego ubrania? Czy ustalenie palety barw ma wpływ na to, jak wyglądamy w danym outficie? Dlaczego w niektórych odcieniach tego samego kolory wyglądamy dobrze, a w innych nie? Dziś wstępnie o kolorach.


Wiem, że wciąż powtarzam jak mantrę, prawie do znudzenia, o zasadzie 3 jedności. Jednak stosowanie tej reguły podczas przygotowywania szafy, naprawdę pomoże Ci dobrać właściwe ubrania. Problem „nie mam się w co ubrać” przejdzie do historii i obiecuję, że już nigdy nie będzie Ciebie dotyczył.

Typy sylwetek mamy już za sobą. Mam nadzieję, że jesteś już po teście i udało Ci się ustalić, jak to jest z tą Twoją sylwetką. Pamiętaj doskonała sylwetka kobieca to klepsydra, męska to trójkąt, ale na męskie sylwetki jeszcze przyjdzie czas.

Typy osobowości też udało nam się przybliżyć, przynajmniej ten najprostszy podział. Wiadomo, że nikt z nas nie jest do końca wojownikiem, czy analitykiem. Zawsze skrywają się w nas cechy innych typów, jednak warto skupić się na dominujących cechach.

Podobnie bywa z typami kolorystycznymi. Czasem jesteśmy pomiędzy. Zastanawiałaś/Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w jakiejś bluzce wyglądasz młodo, promiennie i tryskasz energią, a w innej wręcz przeciwnie? Nie wiem, czy zdarzyło Ci się, że mimo ubrania wystrzałowej stylizacji Ty nadal czułaś się mało atrakcyjnie, ociężale i nieswojo?

Tak działają na nas kolory. Ja jestem blondynką. Jasna cera, jasne oczy, nawet rzęsy mam jasne. Niestety, ale gdy tylko wkładałam czerwony golf, moja twarz niczym kameleon przybierała jego barwy. Przecież fama głosi, że blondynkom w czerwieni do twarzy? I jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

Nie lubiłam tego golfu, bo nie chciałam wyglądać jak pomidor, jeszcze wtedy nie wiedziałam, że wystarczy dobrać czerwień w innym odcieniu, bardziej chłodnym. Tak działają kolory. Zanim więc przewertujesz szafę i po segregujesz w niej rzeczy, na te które zostają, i na te które robią wylot, ustal jakim typem kolorystycznym jesteś.


Typy kolorystyczne Zimny i Ciepły

 Zimny i Ciepły

Jeden z najpopularniejszych podziałów i osobiście uważam, że najprostszy to podział na typ zimny i ciepły. Gdy zaczynamy bardziej zgłębiać temat, tworzy się podział na 4, a nawet na 16 typów. Już cię boli głowa? Mnie też rozbolała, gdy kolejno starałam się ogarnąć, kto jest kim.

Nie od razu Rzym zbudowano. Więc my też nie od razu będziemy rzucać się w głębiny, zrobimy to krok po kroku.

Żeby Twoja szafa była kompatybilna z Tobą, niezbędne jest określenie, jakim typem jesteś. Zimnym, czy Ciepłym?

Krok 1
Spójrz w swoje oczy. Jakiego koloru masz tęczówki? Są niebieskie, zielone, piwne, szare, a może mają złote lamówki, złote, czy brązowe plamki?
W mojej rodzinie, to chyba genetyczne, mamy osobliwy kolor tęczówki. 
Ja mam zielono - niebieskie, wolę mówić głębinowe. :) Kolor moich oczu jest uzależniony od dwóch czynników, mojego nastroju oraz tego co mam na sobie. 
Moja siostra ma złoto - zielone, czasem piwne. Mój brat za to ma szaro - niebieskie. Tak zabawnie nas natura obdarzyła. Zmiana nastroju, odpowiedni kolor ubrania i barwa tęczówki już jest inna.

Jeśli Twoje oczy są niebieskie lub szare jesteś typem zimnym. Oczy piwne i zielone to dominująca cecha ciepłych kolorów.

Krok 2
Żyły na nadgarstku. Jeśli są w kolorze błękitu, czy fioletu to cecha wszystkich zimnych typów, ciepły typ ma żyły w kolorze zieleni.

Krok 3
Wybierz chustkę, biżuterię, czy może sweter w kolorze złota i srebra. Przy naturalnym świetle, bez makijażu przyłóż do twarzy. W którym wyglądasz lepiej? Jeśli w srebrze ewidentnie jesteś zimnym typem, złoto idealne jest dla typów ciepłych.

Pory Roku


Typy kolorystyczne wyliczanka

Jeśli chodzi o szczegółowy podział na pory roku, to tylko wspomnę pobieżnie jak wygląda taki podział. Każda sylwetka jest istotna, dlatego poświęcę jej osobny wpis. W bardzo uproszczonej wersji osobowości kolorystyczne dzielimy na 4 grupy. 
Istnieje wiele podziałów i to bardzo skrupulantach, które łączą ze sobą cechy dwóch typów np. wiosny i lata. 
Możesz spotkać więc podziały rozbudowane. Niektóre wyróżniają, aż 16 sylwetek kolorystycznych. My skupimy się na tym, aby właściwie dobrać paletę barw do Swojej szafy. Nie musisz znać ich wszystkich.

Typy dzielimy na:
  • Wiosnę
  • Lato
  • Jesień
  • Zimę
Każdej z tych osobowości przypisana jest właściwa paleta barw. Możesz się z nią nie zgadzać i uparcie twierdzić, że to nie Twoje kolory, jednak gdy w Twojej szafie znajdzie się rzecz w odcieniu, stworzonym dla Ciebie, będziesz wyglądać wspaniale. Nie jak ja w moim czerwonym golfie :)

linki 
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Tradycjonalistka"
Metamorfoza mojej szafy –  Typy osobowości "Minimalista"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Realizatorka"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Analityk"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Wojownik"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Gwiazda"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości 

Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Preppy 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Glamour
Tajemnice Stylu                   5 zasad Casual Style 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Rock Style
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Klasycznego 


Komentarze

Popularne