Tajemnice Stylu Klasycznego - 5 zasad

Tajemnice Stylu Klasycznego - 5 zasad


Egzamin, rozmowa kwalifikacyjna, ważne spotkanie rodzinne, wyjście do opery, czy piątkowy wypad na drinka – każda z tych okazji wymaga odpowiedniej garderoby. Tu świetnie sprawdzi się outfit w stylu klasycznym. Czym się cechuje styl klasyczny? Jak stworzyć kreację doskonałą na ważne wyjścia i nie tylko? Poznaj 5 zasad stylu klasycznego.

Gdy pojawia się zaproszenie na ślub, gala w pracy, rozmowa kwalifikacyjna, czy wyjście do opery zaczynamy panikować. Wszyscy wiem, że są miejsca, gdzie wypada wyglądać bardzo elegancko i szykownie.

Będąc w operze, z przykrością zauważyłam, że większość ludzi odchodzi od tej pięknej tradycji, jak to nazywam galowego stroju i pojawia się tam w słabych stylówkach. 
Idąc do Opery, celebrujmy sztukę, sobą i swoją duszą.

Wracając do tematu klasycznego stylu. Zapewne wiele razy sama lub ktoś w twoim otoczeniu rzucał tekst, „tak klasycznie”. Czy zastanawiałaś się, co dokładnie znaczy klasycznie? Ja nigdy nie analizowałam, do dziś, czym dokładnie jest styl klasyczny.

Pewne zasady stylu przyjmowałam jako pewniki, ale nigdy nie skupiłam się bardziej nad tym, jak styl klasyczny płynnie i z finezją wniknął na stałe do naszych szaf.
Styl klasyczny cechuje się nie tylko elegancją, ale także swobodą w dobraniu dodatków. W większości szaf tworzy pewnie bazę i świetnie uzupełnia główny styl, w którym wybierasz ubrania.

Czym jest styl klasyczny?

To połączenie prostych fasonów i stonowanych kolorów. Przeważają tu kolory tj.: czerń, biel, granat, brąz, oraz kolory ziemi. Do bazowych kolorów możemy wrzucić takie odcienie jak bordo, ciemna zieleń czy pastele. Wszystko też zależy od pory roku.

W stylu klasycznym wybieramy proste jednokolorowe koszule, nie ma znaczenia męskie, czy damskie. Klasyka kocha materiałowe spodnie, marynarki, sweterki najlepiej z kaszmiru, czy wełny.

5 zasad


5 zasad
Styl klasyczny wspaniale komponuje się z innymi stylami i może stanowić doskonałą bazę w Twojej szafie. Dobierając basic w klasycznym stylu, staraj się wybierać naturalne, dobrej jakości tkaniny, które posłużą ci na lata. Baza stylu jest prosta i nie trzeba tu nad wyraz łamać sobie głowy. Opiera się głównie na stylu męskim.

  1.  Styl klasyczny stawia na prostotę i elegancję. Dzięki zbudowaniu takiej bazy zawsze możesz grać dodatkami lub łamać styl łącząc go z innym.
  2. To proste fasony i stonowane kolory, które świetnie łączą się ze sobą lub z innymi stylami. Klasyka jest uniwersalna, ale nie każdemu pasuje.
  3. Doskonale sprawdza się podczas wytwornych kolacji, gali, czy rodzinnych uroczystości. Na salonach czuje się jak ryba w wodzie.
  4. Jest zrównoważony, czyli idealnie potrafi zachować umiar. Nie jest ani zbyt sztywny, ani zbyt elegancki. Opiera się na przewidywalnych zestawieniach kolorów, a dopuszczalne wzory to paski, krata, czy pepitka.
  5. To punkt bezpiecznej bazy, dzięki której możesz tworzyć stylizację zarówno na wielkie wyjścia, jak i codzienne zestawy.

Dla niej


Dla niej
Sama jestem po części miłośnikiem klasyki. Uwielbiam ją, jako doskonałą bazę pod miliony stylizacji. Sprawdza się dokładnie wszędzie i można swobodnie łamać ją ciekawymi, czasem szokującymi dodatkami. Jeśli chcesz zbudować szafę na bazie klasycznego stylu, powinno się w niej znaleźć kilka kluczowych ubrań.

Basic:
  • Mała czarna, tego pewnie nie muszę ci przypominać, bo to klasyka, klasyki. Praktyczna, uniwersalna ikona stylu i elegancji. Ukochana Paryżanek i gwiazda Parys chic.
  • Biała koszula o tym też pewnie nie muszę pisać. Pewnie radośnie zacierasz ręce, że masz to już w swojej szafie. Doskonale, to znaczy, że jak ja kochasz klasyczny basic.
  • Płaszcz Trencz – idealny na wiosnę, czy ciepłą jesień. Zimą można podmienić go na wełniany płaszcz. Ja kupiłam swój kilka lat temu, gdy jeszcze niewiele osób chodziło w tego typu płaszczach. Idealne rozwiązanie na niedzielny spacer, kolację, czy wyjście do opery.
  • Cygaretki – moje ulubione spodnie. Doskonale nadają się podczas rozmowy kwalifikacyjnej w połączeniu z marynarką, a nawet do tenisówek, gdy myślisz o wiosennej wyprawie czy pikniku.
  • Ołówkowa spódnica- czy muszę Ci mówić, jak świetnie wygląda kobieta w takiej spódnicy. Jak rozbudza wyobraźnię męskiej części? Mam nadzieję, że nie. Jeśli jeszcze nie wiesz, to podpowiadam. Jest idealna, doskonale podkreśla biodra i pupę.
  • Marynarka – elegancja to przede wszystkim marynarka, doskonale dobrana do twojej figury. Może być sportowa, może być bardziej elegancka. Ważne, aby była z dobrego materiału i w prostym kroju.
  • Buty: szpilki, czółenka, mokasyny czy czarne botki.

Dla niego


Dla niego
Nie wiem jak u Ciebie, jednak większość Panów, których znam, nie przepada za zakupami. Zamiany w ich garderobie to szok kulturowy i trzeba je wprowadzać etapami. Jeśli u ciebie jest inaczej, to bardzo mnie to cieszy. Jeśli masz podobnie, to posłuchaj. Co powinna zawierać Twoja szafa? Pewnie większość z tych rzeczy już masz.
  • Garnitur to podstawa każdego mężczyzny. Powiesz, że nie musisz chodzić w garniturach do pracy. Jasne idealnie uszyty, skrojony na miarę garnitur z dobrego jakościowo materiału posłuży ci na wiele lat i wiele okazji. Nie musisz mieć ich tysiąc w szafie. Wystarczy mieć dwa. Letni i w ciemniejszych kolorach na zimę.
  • Koszula najlepiej w jednolitym kolorze. Wybij sobie z głowy koszule na krótki rękaw. Krótki rękaw w męskiej szafie nie istnieje. To naprawdę nie jest modne. Jeśli chcesz, zawsze można podwinąć rękawy. Wygląda to seksowniej i bardziej chic.
  • Marynarka może to też być sportowy model. Doskonale wyglądają w połączeniu z T-shirtem, czy koszulą dodając ciekawego akcentu stylizacji. Marynarka powinna być jednorzędowa. Pasuje do większości sylwetek.
  • Spodnie – jeśli lubisz jeansy, mogą to być czarne lub w granatowym odcieniu. Wolisz spodnie z materiału, postaw na spodnie chino.
  • Trencz doskonale sprawdza się też w męskiej szafie, a zimą płaszcz.
  • Sweter zawsze wybieraj te, które będą miały przynajmniej dodatek wełny łub kaszmiru. Możesz je zakładać zamiast marynarki.
  • Buty: oxfordy, czy derby doskonale sprawdzą się w połączeniu ze sportową marynarką.
Pamiętaj, że klasykę zawsze można łączyć z innymi stylami i zawsze doskonale się dopasuje.
Unikaj marszczeń, kieszeni, czy printów w klasyce rządzi prostota

Linki 
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Realizatorka"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Analityk"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Wojownik"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Gwiazda"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości 
Metamorfoza mojej szafy – Typ sylwetki V
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Kolumna 
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Klepsydra
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Gruszka
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Jabłko
Metamorfoza mojej szafy – Idealna szafa
Metamorfoza mojej szafy – Przegląd 

Tajemnice Stylu                   5 zasad Casual Style 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Rock Style

Komentarze

Popularne