Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości Analityk

Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości Analityk


Wszystko musi być zaplanowane i przebiegać zgodnie z wytycznymi. Excel jest po to, aby z niego korzystać, dotyczy to nawet zakupów. Opanowana i poukładana. Nadmiar energii potrafi ją przytłoczyć. Zadaniowa i drobiazgowa. Zirytować ją może dyndająca nitka. Żadnych udziwnień. Ubrania mają być ponadczasowe. Liczy się wygoda i klasyka. Motto analityków to: Klasyka, jeszcze raz klasyka. Dziś wszystko o szafie Analityka.


Analitycy to skomplikowana i bardzo tajemnicza grupa ludzi. Świetnie odnajdują się na kierowniczych stanowiskach i wspaniale się z nimi współpracuje. Osobowość analityczna, czy inaczej nazywana niebieską to przykład spokojnej, uporządkowanej osoby, dla której najważniejszy jest ład i plan.

Każdą sytuację można rozwiązać, o ile podjedzie się do problemu zadaniowo. Tak samo podchodzą do zakupów, czy szafy. Tu pojawia się lista, dobra jest też apka i można przejść do kolejnego kroku, jakim są zakupy.

Moja osobowość to hybryda, mieszanka nieco dziwaczna, bo mam cechy gwiazdy i analityka. To niecodzienne połączenie, gdyż taki mix zdarza się nieczęsto. Jak widać, jestem osobliwa.
Kochana nie wychodzę z domu bez listy. O apkach zakupowych też wspominałam, więc pewnie nie masz wątpliwości.

Analitycy to miłośnicy klasyki. Nie lubią nadmiaru, więc ich szafy są poukładane pod linijkę. Kolorami, materiałami, rodzajami itp. Mogliby pisać poradnik jak układać rzeczy w szafie. 
Nie mają zbyt wielu ubrań. To minimaliści. Za to stawiają na jakość, za którą są w stanie zapłacić więcej.

Po czym poznać analityka?

Po czym poznać analityka?

Gdy zauważysz osobę, która wygląda jak typowy przykład z książki o dress codzie — to na pewno jest analityk. Nie mam tu na myśli banku, choć tam analitycy czują się bardzo dobrze.
Analityk kocha wyglądać dobrze, schludnie i nie wyróżniać się z tłumu. Nie zauważysz go nigdy w szalonych różowych szpilkach, czy w złotej kurtce z cekinami. To niej jest jego naturalne środowisko.
 O wiele lepiej czuje się w koszuli, szarym swetrze z kaszmiru, czy w bluzce w marynarskie pasy.

Analityk w odróżnieniu od Gwiazdy nie lubi być w centrum uwagi. On woli działać z ukrycia, cieszyć się efektami, których dokonał, nie przykuwając nadmiernej uwagi.
Gdy zabiera głos, chce, aby były to rzeczy istotne, które wnoszą coś do świata innych. Tak samo jest z jego szafą. Nie lubi zmian i udziwnień.
Czy te cechy pasują do Ciebie? Odpowiedź brzmi - Tak. 
Nie ma więc wątpliwości, jesteś analitykiem lub inaczej niebieską.

Szafa analityka

Szafa analityka

Szafa analityka jest raczej nie duża, ale za to jego ubrania są bardzo dobre gatunkowo. Nie ma miejsca tam na kiepskiej jakości rzeczy. Analityk inwestuje, nie lubi trwonić pieniędzy na chwilowe kaprysy. Nie muszą to być znane wszystkim marki jak Versace, YSL, czy Chanel. 
Jednak jeśli ma sweter to zapewne wełniany lub z kaszmiru. Jedwabne koszule, czy z dobrej jakości bawełny.

W garderobie panuje istny porządek. Wszystko musi być doskonale, równo poukładane. Ubrania są posortowane, pachnące i gotowe, aby je założyć.
Analityk kocha minimalizm. Wyznaje zasadę mniej ale dobre. 
Nie wrzuci do szafy ubrań, które nie były wcześniej wyprasowane. Tym, które się gniotą, rezerwuje wieszaki.

Ma skłonności pedantyczne i tego musimy się wystrzegać, bo ciężko z nami żyć. Analityk zakupy robi rozważnie. Nie kupuje jak Gwiazda, to w czym zaimponuje wszystkim, czy jak wojownik w pośpiechu. Niebieski robi to etapami. Przymierza, potrzebuje czasu na przemyślenie. 
Jednak, gdy już kupuje to nie waha się zapłacić dużo więcej, bo wie, że w efekcie końcowym to mu się opłaci. Może chodzi tu o awans, lepszą pracę, czy samopoczucie. 

To kolejna inwestycja, która zaprocentuje w przyszłości. 

Zakupy Niebieskiej

Zakupy Niebieskiej

Analitycy to istne wyzwanie na zakupach. Nie tyle, że robisz to pospiesznie, albo kupujesz, jak leci, bo ładne, bo błyszczące. To nie Twoja bajka. Ty masz inne utrapienia. 
Lubisz dobrze wyglądać, słowo "dobrze wyglądać" masz rozpracowane niczym tabelki w Excelu.
Stawiasz na marki, wiesz, że dobra firma to dobry produkt. To dłuższy okres żywotności ubrania. To może awans. To lepsze samopoczucie. To Ty. 

Pierwsze na co zwracasz uwagę, to skład. Ubranie ma być dobre gatunkowo. Jeśli szukasz swetra to z wełny, alpaki, kaszmiru. Żadne tam akryle, poliestry, czy inne takie.

Klasyka, klasyka i jeszcze raz klasyka. Płaszcz musi być prosty, najlepiej w stonowanych, bazowych kolorach. Spodnie jeansy, klasyczny krój. Dodatki gustowne, eleganckie np. perły.
Nie cierpisz bałaganu w sklepie, upaćkanych bluzek i krzywo przyszytych guzików.

Dlatego pewnie jak ja wybierasz kilka sklepów, które lubisz odwiedzać i bardzo ciężko przekonać Cię do wybrania innego. A niech tylko zamknął ulubiony butik. Tragedia. Wiem co piszę, mam podobnie. Jestem w połowie taka jak Ty.

Jak robić zakupy?

Kochany analityku, otóż sama przez wiele godzin testowałam różne metody zakupów i opracowałam kilka strategii. Nie zawsze kupisz to co sobie wymarzyłaś, czy to co skrzętnie skopiowałaś z Pinteresta. Czasem trzeba odpuścić. To samo, jeśli chodzi o jakość, bo niestety teraz produkuje się dużo ubrań w słabej jakości.

Gdy zakładam, że idę z przyjaciółką na zakupy, bo ona coś potrzebuję, uda mi się dorwać jakieś fajne rzeczy. Bo nie mam w głowie założonych klapek, muszę znaleźć tę konkretną rzecz. Wystarczy odpuścić i poczekać. Pojawi się.

Odpuść sobie sklepy, gdzie mają ubrania kiepskiej jakości. Nic tak nie irytuje, jak ukochana bluzka, której nie możesz założyć po 2 praniach.
Weź głęboki oddech i pamiętaj zmiany skuteczne, to takie, które robi się małymi krokami.

  1. Kupuj tylko sprawdzone marki, ale nie zamykaj się na nowe. To, co sprawdzone nie zawsze będzie lepsze od nowego. Podczas zakupów załóż sobie, że jedna rzecz będzie ze sklepu, w którym jeszcze niczego nie kupiłaś.
  2. Luksus kosztuje. Za dobrej jakości ubrania trzeba zapłacić więcej, ale to przecież dobra inwestycja. Mam tendencję do niszczenia butów. Gdy byłam dzieckiem rodzice straszyli mnie, że następne buty, które mi kupią to będą chodaki z drewna i z żelazną podeszwą. Szczerze, to i takie pewnie bym zniszczyła. W końcu, po wielu latach udało mi się znaleźć markę, która robi buty dla mnie. Kozaki przetrwały 2 sezony. Jak na moje zdolności, to buty są ekstra. Czasem lepiej dopłacić. 
  3. Kupuj przez internet, ale tylko sprawdzone marki. Nie ma tłumów, bałaganu, a w przypadku sprawdzonej firmy, wiesz jakiej jakości możesz się spodziewać. 
  4. Skuś się czasem i wybierz się na targi mody. Można wspaniale spędzić czas, a po drugie poznać rewelacyjne marki, których nie masz możliwości poznać ot tak. W GH ich nie znajdziesz.
  5. Dodatki robią stylizację. Jeśli marzy ci się ożywienie nieco szafy i wpuszczenie odrobiny modowych trendów, niech to będzie wystrzałowa torebka, buty, a może okulary. Nie od razu Rzym zbudowano.
Klasyka tak, ale pozwól sobie czasem na odrobinę szaleństwa.

Linki 

Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Wojownik"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Gwiazda"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości 
Metamorfoza mojej szafy – Typ sylwetki V
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Kolumna 
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Klepsydra
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Gruszka
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Jabłko
Metamorfoza mojej szafy – Idealna szafa
Metamorfoza mojej szafy – Przegląd 

Tajemnice Stylu                   5 zasad Casual Style 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Rock Style

Komentarze

Popularne