Modna hybryda, czyli stylowe dresy

Modna Hybryda, czyli stylowe dresy


Niegdyś kojarzony tylko ze sportem, dziś bije rekordy popularności. Sportowy styl nie tylko na siłownię. Za co kochamy Sportowy Styl? Jak łączyć go z codziennymi stylizacjami? Skąd wziął się trend? Czy dres może być stylowy? Na te i wiele innych pytań już dziś we wpisie. Wszystko o sportowym outficie.


We wpisie:
Trochę historii
Wygoda vs. trendy
Czy sport może być stylowy?
Gdzie szukać inspiracji?

Podobno pierwsza miłość nie rdzewieje. Tak mi kiedyś ktoś powiedział. Otóż moja miłość do tańca chyba przeżywa wielki come back. Nigdy nie przypuszczałam, że znów się tak zafiksuję na jego punkcie, ale chyba nigdy mi nie przeszło.
Jednak nie chcę pisać tu o swoich pasjach, tylko o sportowej rewolucji modowej, którą zapewne też zauważyłaś na ulicy. Mam na myśli modną hybrydę, czyli dres plus klasyka
Od momentu, gdy rozpoczęłam przygodę z tańcem, zaczęłam też do swojej garderoby wprowadzać sportowe ubrania. Co dziwne, nie jest proste znaleźć wśród tylu propozycji coś dla siebie. Szczególnie gdy ktoś tak jak ja, uważa, że dres to jedynie na siłownię, albo do tańca.
Kto mnie zna, wie doskonale, że więcej ze mnie klasyka niż sportowego maniaka.

Bywają jednak wyjątki, czasem lubię połączyć luz z elegancją. Wertując kolejne strony w poszukiwaniu właściwego dresu, bo i wakacje przede mną, i grille postanowiłam zgłębić temat. Skąd wziął się fenomen łączenia sportowego luzu ze stonowaną klasyką?
Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia było wcisnąć tenisówki do garnituru. Dziś to jedna z najpopularniejszych stylizacji. Jak to się stało?


Trochę historii

Trochę historii

Jak wspomniałam, były czasy, gdy sport był sportem i ogromnym passe było połączenie sukienki koktajlowej, bo nawet nie śmiem pisać o eleganckiej z tenisówkami. Były stylizacje stricte sportowe, które można było nosić na siłowni, basenie, korcie tenisowym, ale nie na ulicy, bynajmniej nie w łączeniach. Więc jak sport wparadował do naszych szaf?

Dawno temu w Ameryce :) ...
A dokładniej na początku lat 80 w USA na scenie muzycznej pojawił się rap. Nowa muzyka, jak to w historii bywało, wykreowała zupełnie nowy, bardziej luzacki styl, który po 2000 roku, nazwano dresiarskim
Do tego czasu buty, ubrania, czy dodatki takich marek jak Addias, Puma stały się nie tylko obiektem pożądania, lecz także oznaką luksusu, bynajmniej w Polsce.
W latach 90 sławny tenisista i elegant Wojciech Fibak przespacerował się po Nowym Świecie w garniturze oraz Reebokach. Na tamte czasy była to rzecz niezwykła i szokująca, choć na zachodzie nikogo takie zestawianie już nie dziwiło.
Nagle wielkie domy mody dostrzegły ogromny potencjał i złoty biznes w nowo tworzącym się stylu. Było to idealne połączenie: elegancji i wygody. Tak powstały słynne buty Luisa Vuitton’a, czy Isabeli Marant. Dziś połączenie garnituru, eleganckiej sukienki ze sneakersami nikogo nie dziwi, wtedy była to rewolucja.

Wygoda vs. trendy

Wygoda vs. trendy

Sportowe części garderoby tj. dresy, bluzy, czy buty wprowadziły do mody nie tylko ciekawy akcent, ale przede wszystkim wygodę. Można było w końcu porzucić niewygodne szpilki na rzecz nie tylko wygodnych, ale przede wszystkim funkcjonalnych trampek, czy sneakersów.

W obecnych czasach wyglądać stylowo nie znaczy niewygodne. Wręcz przeciwnie, niewygoda bywa czasem passe.
Intensywny styl życia, szczególnie w dużych miastach, zmusza nas, abyśmy nade wszystko ceniły sobie wygodę. Kiedyś wygoda była luksusem, na który niewiele kobiet mogło sobie pozwolić, bo modnie oznaczało szpilki, garnitur lub sukienka. Dziś wygoda jest hot i trendy.


Czy sport może być stylowy?

Czy sport może być stylowy?

Wiele fashionistek, influancerów modowych i modowych redaktorek podkreśla, że sport jest nie tylko stylowy, ale też na topie.
Zmieniły się nasze standardy życia. Coraz więcej osób dostrzega, jak istotne jest zdrowo się odżywać i prowadzić aktywny styl życia
Żyjemy też w ciągłym biegu, a czasem trzeba przejść kilka tysięcy kroków, żeby coś załatwić. Moda dostosuje się do naszych potrzeb. Moda ewoluuje tak samo, jak społeczeństwo. Jest częścią naszego życia, nie może stać w miejscu.

Na czym polega sekret fantastycznych stylizacji? To połączenie mody i wygody. Ważne, aby zaleźć balans między elegancją a sportem. Połączenie sportowych akcentów z elegancką sukienką, czy garniturem nie tylko przełamie sztampowość Twojej stylizacji, ale też wprowadzi do niej nieco luzu i nonszalancji.


Gdzie szukać inspiracji?

Gdzie szukać inspiracji?

Najtrudniejsze zadanie to znaleźć inspirację. Bo nie sztuką jest znaleźć świetne buty, czy idealny dres z dobrej jakości tkanin, trzeba jeszcze umieć je zestawić, żeby nie wyglądały nudno, czy dziwacznie. 
Inspiracji możesz szukać w:
  • Sklepach internetowych. Nie chodzi mi tu o kupowanie ubrań. Absolutnie. Jeśli w trakcie poszukiwań inspiracji znajdziesz coś, co świetnie odnajdzie się w Twojej szafie, ok. Mam na myśli przeglądanie stron, w celu szukania inspiracji, jak tworzyć sportowe zestawy i jak komponować je z klasykami. Przy tych zdjęciach, które przeglądasz, zanim wrzucisz coś do koszyka, pracowała cała rzesza stylistów. To ubranie musi się dobrze prezentować, abyś Ty chciała je kupić. Modelki na zdjęciach noszą bardziej streetowe outfity, które swobodnie możesz wykorzystać do swoich inspiracji.
  • Podglądaj facetów. Tu mam na myśli: z jaką łatwością łączą klasyki ze sportowym luzem. Warto przejrzeć magazyny dla mężczyzn, czy strony z męskimi ubraniami, tylko po to, aby znaleźć tę granicę, co wygląda stylowo, a co nie. Męska szafa, mam wrażenie, jest bardziej spójna, niż kobieca. W ich ideologii można naprawdę znaleźć ciekawe rozwiązania.
  • Pinterest to źródło nieocenionej wiedzy, jest jak stylowy almanach. Wystarczy wpisać np. trampki i już pojawia się nam miliony propozycji na stylizację. Możesz znaleźć tam całe zestawy, a nawet szafy z propozycjami sportowych outfitów. Tylko pamiętaj, że przy dobieraniu stylizacji stosujemy jeszcze zasadę 3 zgodności: dobieramy do swojej sylwetki, typu kolorystycznego i typu osobowości.
  • Instagram – podobnie jak wcześniej wymienione źródła internetowe daje wiele możliwości, odszukania idealnego rozwiązania dla Twojej stylizacji. Możesz tu poszukać swojej muzy stylowej i podpatrując innych budować własny styl.
  • Możesz też czerpać z ulicy, przyglądając się jakie rozwiązania stosują inni.

Najważniejsza zasada: Moda to zabawa, nie traktuj jej zbyt poważnie.

Polecane artykuły:

Linki 

Metamorfoza mojej szafy – Typ sylwetki "Chłopczyca"
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki "V"
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Kolumna 
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Klepsydra
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Gruszka
Metamorfoza mojej szafy – Typy sylwetki Jabłko

Metamorfoza mojej szafy Typ kolorystyczny "Złoty/Ciepły"
Metamorfoza mojej szafy – Typ kolorystyczny "Srebrny/Zimny"
Metamorfoza mojej szafy – Typ Kolorystyczny 

Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Tradycjonalistka"
Metamorfoza mojej szafy –  Typy osobowości "Minimalista"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Realizatorka"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Analityk"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Wojownik"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Gwiazda"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości

Komentarze

Popularne