Tajemnice Stylu Sportowego - 5 zasad


Tajemnice Stylu Sportowego - 5 zasad


Na siłowni, w domu, na urlopie i na placu zabaw. Wygodny, luzacki, niegdyś kojarzony tylko z siłownią lub aktywnością sportową, dziś króluje na ulicach. Jaki jest Styl Sportowy? Skąd czerpać inspiracje? Poznaj jego 5 zasad i sprawdź, czy jest dla Ciebie.


Ciężko jest stwierdzić od kiedy na ulicach zaczął rządzić sportowy look. Zwyczajnie, nagle zamiast szpilek, czy pantofli, można wsunąć trampki, czy sneakersy i już jest stylowo. Nie musisz wyglądać tak, jakbyś szła na siłownię, właściwie to nawet nie jest wskazane.

Styl sportowy jest dla osób, które cenią sobie luz, swobodę i kochają ruch. Wybierasz się na plac zabaw z maluchem, grill ze znajomymi na działce, czy po tygodniu paradowania w białej koszuli i marynarkach wolisz wciągnąć coś luźnego? To idealne rozwiązanie. 
Po prostu są takie chwile, gdy nie chce nam się wyglądać powalająco, wolimy czuć się swobodnie. Wtedy możesz zaczerpnąć inspirację ze Stylu Sportowego.

Wiem, że na dźwięk Sportowy Styl słyszysz już głos trenera i oczami wyobraźni przemierzasz kolejną trasę po bieżni. I właśnie tu się mylisz. Nie musisz chodzić w legginsach, czy wciągnąć na siebie dres, bo Styl Sportowy, to nie ten sam outfit, który wybierasz  na fitness, jogę, czy siłownię.

Pewnie teraz się zastanawiasz, co ja tu napisałam, przecież wiesz, że właśnie tak jest. Otóż Styl Sportowy to np. bluza z kapturem + jeansy+ sneakersy albo garnitur + sneakersy.
To, czym właściwie jest ten styl.?

Jaki jest Styl Sportowy?

Styl Sportowy to połączenie sportowej wygody z innymi stylami jak casual, czy nawet klasyka. To łączenie luzu z elementami innych stylów. Nie ma płci, nie jest ani kobiecy, ani męski. Opiera się na dzianinie, elementach miękkich i wygodnych. Podejrzewam, że gdy zanurkujesz w swojej szafie, znajdziesz tam wiele ubrań, które wspaniale nadadzą się do przygotowania bazy.

Styl sportowy to takie rozwiązanie, które pozowali Ci być sobą i odetchnąć, po ciężkim dniu, tygodniu, a może wyglądać trendy na placu zabaw, czy spacerze z psem. Aby jednak Twój look był trendy, pamiętaj o 5 zasadach.

Zasady stylu

Zasady są po to, aby je łamać, a styl sportowy to idealny przykład łamania modowych zasad. Bo przecież, jeszcze kilka lat temu nikomu nie przyszłoby do głowy chodzić w sportowych butach i garniturze. 
Pamiętam czasy, gdy chodziłam do liceum. Wkładałam trampki, a że nie jestem zbyt wybujałego wzrostu, zawsze miałam za długie nogawki spodni, więc je podwijałam. Dziś to idealna stylizacja, wtedy patrzono na mnie z zaciekawieniem. Cóż, wiedziałam, co dobrze się nosi :)

5 zasad
  1. Dodatki. Żadna tajemnica, że dodatki robią stylizację. Możesz dodać czapkę z daszkiem, plecak, nerkę, sneakersy, a Twoja stylizacja nabierze zupełnie nowego wyrazu.
  2. Bluzy. Wszelkiego typu bluzy z kapturem lub bez, bluzy oversizowe, sportowe z nadrukami lub bez. To one stanowią bazę sportowego stylu.
  3. Materiał. Miękkie bawełniane, przyjemne w dotyku tkaniny, które nie opinają się i dają poczucie luzu i wygody. Buty staraj się wybierać skórzane, dłużej posłużą, a stopy ci podziękują.
  4. Mieszaj. Sportowy styl to nie jest ten sam look, w którym ćwiczysz na siłowni. To połączenie luzackiego outfitu z klasycznym, casualowym lub np. rockowym.
  5. Trendy. Jeśli chodzi o sportowy look, jest on specyficzny w odróżnieniu od innych stylów, bo tu warto mieć to, co modne. Modny dres, modne buty, modne fasony bluz, w modnym kolorze.
Szafa

Szafa

Jak wspomniałam, sportowy look jest nieco specyficzny i różni się od swojego starszego rodzeństwa. Gdy w przypadku klasyki możesz mieć ramoneskę, którą twój tato, albo mama kupiła w młodości i nadal jest na topie, to w przypadku stylu sportowego to się nie sprawdzi. 
Tu niestety niezbędne jest podążać za modą i dobierać tak ubrania, aby wpasowały się w najnowsze trendy.

Dla Niej

Dla Niej
Styl Sportowy jest unisex, nie ma płci, dlatego kompozycje dla mężczyzn i kobiet będą podobne. W dziale męskim też można znaleźć ciekawe dodatki. Kiedyś już wspominałam, że warto czasem tam zajrzeć. 
Czego szukać w szafie, aby zbudować sportowy look? Otóż, aby skomponować stylizację w sportowym stylu, powinnaś mieć w szafie, następujące rzeczy.

Basic:
  • Bluza dresowa – może być z kapturem, może być bez. Oversize’owa, przeskalowana w najmodniejszym kolorze, może być retro.
  • Sneakersy, trampki – te buty można łączyć z garniturami, jeansami, dresem, czy spódnicą. Grunt, żeby były wygodne i pasowały do wielu stylizacji.
  • T-shirt – pasuje pod marynarkę, do spódnicy, bluzy, pod trencz.
  • Dres – bluza + spodnie, powinien być w najmodniejszym kolorze i wygodny. Możesz go łączyć z trenczem, nerką i czapką z daszkiem. Możesz rozbić na bluzę i spodnie. Miliony kombinacji.
  • Kurtka – puchówka, narciarka, parka, bomberka
  • Dodatki: czapka z daszkiem, plecak, nerka.
Dla Niego

Dla Niego
Jeśli chodzi o męską część szafy, to dla Ciebie pewnie te rzeczy są po prostu naturalnymi komponentami Twojej garderoby. Zapewne kupujesz je nawet bezwiednie, czasem automatycznie. Jeśli cenisz sobie wygodę i luz, pewnie nie brakuje w Twojej szafie basiców, które teraz wymienię.

Basic:
  • Trampki, sneakersy– bez tego po prostu się nie da. Powinny być minimalistyczne, skórzane, niekoniecznie takie, w których biegasz na siłownię. Pasują do jeansów, spodni typu chino, czy dresu. Możesz je zestawić z garniturem, świetnie będą też wyglądać ze spodniami typu joggery.
  • Spodnie joggery, jeansy lub klasyczne dresowe
  • Bluza z kapturem, lub bez
  • T-shirt – w modnych kolorach, bawełniany z naturalnych, miękkich tkanin.
  • Dres- cały komplet bluza + spodnie
  • Sportowy blezer
  • Koszula w kratę
  • Kurtka bomberka, puchówka, narciarka
  • Dodatki: plecak, czapka z daszkiem, nerka.

Dobierz styl, który jest spójny z Twoją duszą, a Twoja szafa będzie pełna ubrań i już nigdy nie powiesz, że nie masz się w co ubrać.

Linki 
Metamorfoza mojej szafy –  Typ kolorystyczny - Wiosna
Metamorfoza mojej szafy – Typ kolorystyczny "Złoty/Ciepły"
Metamorfoza mojej szafy – Typ kolorystyczny "Srebrny/Zimny"
Metamorfoza mojej szafy – Typ Kolorystyczny 
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Tradycjonalistka"
Metamorfoza mojej szafy –  Typy osobowości "Minimalista"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Realizatorka"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Analityk"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Wojownik"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości "Gwiazda"
Metamorfoza mojej szafy – Typy osobowości 

Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Romantycznego 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Military 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Vintage 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Preppy 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Glamour
Tajemnice Stylu                   5 zasad Casual Style 
Tajemnice Stylu                   5 zasad Rock Style
Tajemnice Stylu                   5 zasad Stylu Klasycznego 

Komentarze

Popularne