Błysk we włosach - 5 sposobów na lśniące włosy

błysk we włosach

Lśniące, błyszczące włosy to marzenie wszystkich. Zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Błysk włosów świadczy o ich zdrowiu i dobrej kondycji. Zdrowe włosy są nie tylko lśniące, ale mocne i łatwiej się układają. Jak zadbać o włosy? Jak odzyskać ich blask?

Oglądając reklamy szamponów, czy odżywek mam uczucie przyjemnego mrożenia. Widok modelek ze zdrowymi, lśniącymi włosami, które kołyszą się swobodnie, opadają niesfornie na ramiona, czoło wyzwala we mnie pokłady lekkiej zazdrości, bo też chce mieć takie wspaniałe włosy.
Będąc w liceum, czy na studiach nie myślałam o tym, bo nie miałam problemu z włosami. Były długie, kręcone i zawsze układały się wspaniale. Niestety po tamtych czasach pozostał tylko gorzki smak wspomnień. Już nie raz pisałam wam, jak bardzo walczę o to, aby odzyskać choćby połowę tego, co kiedyś miałam na głowie.
Dziś wracam do tematu włosów. Jeśli jak ja macie nurtujący wasze głowy problem z włosami, to ten wpis jest dla was. Przebrnijmy przez to razem. W grupie siła.

Jak odzyskać blask?
5 zasad jak odzyskać blask we włosach

Fryzjer 
Jednym z najważniejszych kroków, aby odzyskać swoje włosy, dodać im blasku i zdrowego wyglądu jest znalezienie właściwego fryzjera. O tak. Fryzjer jest jak twój psycholog. Psycholog pomaga ci walczyć z troskami twojej duszy, a fryzjer leczy twoje włosy.

Nigdy nie zdawałam sobie sprawy, jak bardzo ważne jest znalezienie tej właściwej osoby, oczywiście mam tu na myśli fryzjera. Dobry fryzjer pomoże ci odzyskać zdrowe włosy, zły może bardzo pogorszyć sytuację. Nawet jeśli chodzi o samo strzyżenie. Niewłaściwie podcięte końcówki są przyczyną i to zaskakujące, że włosy „przestaną rosnąć”. Może nie chodzi o to, że przestaną rosnąć, ale końce pocierając jedne o drugie, będą się kruszyć i łamać w połowie długości. Zależy ci na długich włosach, podcinaj końcówki regularnie, ale z głową.

Pamiętaj, że nowy fryzjer nie zna twoich włosów i nie od razu będzie wiedział, co im dolega. Czasem potrzeba kilku wizyt, aby pomógł ci dobrać właściwą kurację.
Musisz czuć się u niego swobodnie i chcieć wracać do salonu. Jeśli nie ma między wami chemii, daj sobie spokój. Nie będzie lepiej.

Tylko raz trafiłam na złego fryzjera. Więcej tam nie poszłam. Nie wiem, czy nie potrafił, czy mu się nie chciało? Może to była wina zbyt silnych kosmetyków, a może zbyt mocno wystopniował końce. Fakt był taki. Przez rok nie mogłam dojść z nimi do ładu. Łamały się w połowie i to była tragedia. Dziś już nie zamienię swojego na innego, obcego. Mam wszystko, czego szukałam.
Fryzjer i częste strzyżenie to istotne czynniki, które pomogą odzyskać twoim włosom blask.
Czytałam, że włosy należy podcinać co 5 tygodni, ja robię to, co 3 miesiące i jest dobrze. Ustal jak często tobie i twoim włosom jest wygodnie. Każdy z nas jest inny i ma inne potrzeby.

zdrowa dieta

Dieta
Jest takie stare powiedzenie, jesteś tym, co jesz. W cyklu rozwojowym włosa najważniejsze są witaminy, minerały, białko i cynk. Już widzę wasze miny, super, tylko co powinnam jeść. Mnie, szczerze też nie wiele mówią opisy, że cynk, że minerały, bo jestem wzrokowcem. 

Muszę widzieć, żeby zapamiętać, co powinnam jeść. Więc jeśli chodzi o zdrową skórę, czy włosy dodajcie do swojej diety takie produkt jak kakao, jagody (zawierają substancje ochronne, flawonoidy, o właściwościach przeciwzapalnych), owies i komosa ryżowa (np. kiełki — uzupełnią zapotrzebowanie na różne witaminy z grupy B i C) oraz warzywa takie jak szpinak, brokuły, kapusta (te mają właściwości przeciwutleniające i ochronne). 
Nie zapomnij, że twoja dieta powinna być bogata także w kwasy tłuszczowe i sole mineralne. Ryby oleiste i nasiona chia są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych, a sole mineralne znajdziesz w orzechach, migdałach i pesetach z dyni.

Mam nadzieję, że teraz potrzebne twoim włosom składniki już przestały być dziwacznymi nazwami i "mają twarz" :)
Jak w przypadku cery, tak i włosów ważne jest, aby dostarczać organizmowi wody. Tak woda jest dobra na większość bolączek naszego organizmu. Jest bazą dbania o zdrowy i piękny wygląd. Pij dużo wody.

olejowanie


Olejowanie
O sposobie OMO pisałam w pierwszych swoich wpisach blogowych. Jednak przypomnę, bo takie wspomnienia są też dobre dla mnie. W tłoku codziennych obowiązków i wyzwań, jakie stawia przed nami życie, zapominamy o tym, co było dobre na początku. Więc olejowanie. Możecie metodę OMO stosować dwa razy lub raz w tygodniu. W zależności od dostępnego czasu, gdyż tu niestety trzeba troszkę czasu.
Jeśli chodzi o samą metodę to w ramach przypomnienia link.

Dobra, co z resztą tygodnia. Zachęcam was do stosowania olejków na końce włosów, po każdym myciu. Tylko nie róbcie tego błędu co ja i nie nakładajcie ich zbyt dużo. Później efekt przez cały dzień mokrej włoszki. Straszne. Jednak, gdy zmyłam już ten olejek, po takim efekcie szoka włosy, były naprawdę mega miękkie, lśniące i pachniały obłędnie. 

Czym możecie olejować włosy?

olejek z czarnuszki


Olejek z czarnuszki na suchą i podrażnioną skórę głowy. Jeśli masz problem z łupieżem po lakierach, czy innych dodatkach, warto olejować skórę głowy. Olejek z czarnuszki to strzał w 10. Ja często przed myciem włosów, wcieram go w skórę głowy. Zostawiam na 15 - 20 minut i zmywam.

olejek aragonowy

Olejek arganowy, wspaniale odżywia końcówki. 
Olejek rycynowy nie tylko wzmacnia, czy odżywia końcówki, a także stymuluje cebulki do wzrostu. Pomaga przy namnażaniu tzw. baby hairs. Blondynki przestrzegam. Olejek rycynowy przyciemnia kolor włosów. 
Olej kokosowy odżywia, nawilża skórę głowy i pobudza cebulki włosów do wzrostu.


nuxe


Możecie też kupić suche olejki do włosów. Tu polecam Nuxe, pięknie pachnie i ma cały komplet olejków w jednej buteleczce.
Ważne, jedwab przesusza końcówki włosów. Fakt, że włosy są miękkie i delikatne, ale w długofalowym odżywianiu końcówki staną się suche jak wiórki. Nie polecam.

Maski i odżywki

Regenerum

Jeśli o cerę dbamy w 10 etapowym rytuale, to w przypadku włosów podobny rytuał też jest ważny. Przy dbaniu o włosy ważne jest nie tylko samo olejowanie, ale także dobranie właściwej odżywki i maski. W zależności od tego, czy mamy włosy cienkie, puszące się, gęste, kręcone, proste, farbowane inne są ich potrzeby. Dlatego za nim sięgnięcie po nową odżywkę lub kolejną maskę, warto przemyśleć, czego potrzebujesz.
Do regeneracji polecam maskę firmy Regenerum

Byłam sceptycznie do niej nastawiona. Miło się rozczarowałam. 
Jest idealna dla suchych i zniszczonych włosów. Już po tygodniu stosowania moje włosy odzyskały siłę i zdrowy wygląd.
Maski intensywnie nawilżające najlepiej stosować raz w tygodniu. Bardzo obciążają włosy, dlatego nie należy z nimi szaleć. Jednak w zupełności spełniają swoje zadanie.
Odzyskanie blasku i zdrowych włosów niestety nie jest efektem z dnia na dzień. Też bym chciała, aby to tak działało. Zniszczyć włosy można bardzo szybko, zregenerowanie ich to proces długofalowy. Dlatego, jeśli macie zdrowe, mocne włosy dbajcie o nie, bo powrót do takiego stanu zajmuje dużo czasu.

Szczotkowanie
Otóż to. Czy wiecie, jak ważnym czynnikiem dla włosów jest właściwa szczotka lub grzebień? Zła szczotka nie tylko będzie wyrywać włosy, przez nią włosy będą się łamać i kruszyć. Efekt mało włosów, wydłużony czas wzrostu i zmatowienie.
Pamiętam jak gdzieś, tylko nie pamiętam gdzie dokładnie, usłyszałam, że włosy powinno się szczotkować, minimum 100 pociągnięć grzebieniem, szczotką przed snem. Faktycznie stają się bardziej miękkie i lśniące.
Szczotkowanie to też masaż skóry głowy. Masaż poprawia ukrwienie, czyli dostarczanie niezbędnych substancji do cebulek włosa.

Prosta sprawa, a taka istotna.

Komentarze

Popularne