Pielęgnacja włosów krok po kroku —Odżywanie



Łamliwe, cienkie, delikatne, nadmiernie wypadające włosy to problem, który dotyczy wielu kobiet. Odżywianie, regeneracja, nawilżanie – zasady pielęgnacji włosów, krok po kroku.

Piękne zadbane włosy to atrybut każdej kobiety. Nic tak nie ujmuje urodzie, jak zniszczone, łamliwe i matowe włosy. Przecież każda z nas marzy o grubych, gęstych a przede wszystkim zdrowych, lśniących włosach.
Częste farbowanie, suszenie, prostowanie, a nawet stosowanie niewłaściwych kosmetyków może znacznie osłabić struktury włosa. Dodatkowo stres, złe odżywianie brak właściwego nawodnienia, każda ta cegiełka osłabia nasze włosy.

Jak więc dbać o włosy?

Do pewnego momentu nie zastanawiałam się nad swoimi włosami, nie miałam takiego problemu. Rosły wyjątkowo szybko i były zdrowe. Pamiętałam jedynie o regularnej wizycie u fryzjera, żeby podciąć końcówki. Jednak stres i nadmierne farbowanie (jestem blondynką, więc rozjaśnianie) spowodowało znaczne osłabienie moich włosów. Zaczęły nie tylko się puszyć, ale nadmiernie wypadać. Tego dnia powiedziałam sobie dość. 

Nie wiedziałam, od czego zacząć. Miałam osłabione końcówki i codzienne wyczesywanie całych kęp włosów zaczęło mnie przerażać.
Moje piękne włosy nagle zniknęły, a zamiast nich miałam kilka brzydkich strąków. Rekonwalescencja wcale nie jest prosta i szybka. Jeśli, gdzieś znajdziecie opisy typu piękne włosy w miesiąc, jest to nieprawdą. Bałagan na głowie zrobiłam szybko, a teraz spijam gorzką śmietankę efektu. 

Od czego zaczęłam? 
Zaczęłam szukać rad i przyczyny. Na szczęście lub nieszczęście przyczyną był stres, złe nawyki żywieniowe i niewłaściwe dbanie o włosy. Zaczęłam więc szukać. Co stosować, jakie kosmetyki, żeby poprawić ich kondycję.? Lepsze produkty naturalne, czy może gotowe kosmetyki? Terapie, maski, nawilżanie. Jest tego tyle, że można oszaleć. 
W końcu metodą prób i błędów znalazłam własną drogę. 

Jak wzmocnić włosy?

Na wzmocnienie włosów stosuje metody naturalne plus nawilżanie sposobem OMO. Aby, wzmocnić włosy znalazłam kilka zabiegów.

Naturalna pielęgnacja – sposoby domowe 
 Naftowanie
nafta kosmetyczna z witaminami

Już nasze prababki wiedziały o dobroczynnych składnicach nafty. Wcierały ją starannie we włosy, dzięki czemu były one zdrowe, grube i lśniące. Naftowanie jest jednym z najstarszych znanych mi sposobów na zachowanie zdrowych włosów. Zaczęłam więc od kupienia butelki kosmetycznej nafty. Można ja kupić w każdym sklepie kosmetycznym. Nafta wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu. Włosy odzyskują blask, stają się mocniejsze i zdrowsze, bardziej sprężyste. Nafta poprawia ukrwienie skóry głowy, a wcieranie jej wzmacnia efekt jej działania. 

Drugim cennym składnikiem jest olej rycynowy, który stymuluje i wzmacnia cebulki włosów, dzięki czemu włosy rosną szybciej i są mocniejsze, zdrowsze.

Jak to działa?

W skórę głowy wcieramy kilka kropel oleju rycynowego, a pozostałą część włosów smarujemy naftą kosmetyczną. Nafta może być stosowana do każdego rodzaju włosa.

Pozostawiamy naftę i olej przynajmniej na godzinę, po czym dokładnie spłukujemy szamponem. Zarówno olej, jak i nafta są tłuste, więc usunięcie ich nie jest sprawą prostą, dlatego też włosy należy umyć nawet kilka razy.

Niestety zabieg ten nie był dla mnie. Za każdym razem po starannym spłukaniu włosów dostawałam łupieżu i strasznie swędziała mnie skóra głowy. Odpuściłam ten zabieg.

Zamiast nafty zaczęłam stosować nierafinowany olej kokosowy.  Olej kokosowy zawiera, witamy z grupy: 
  • A, C i E
  • B
  •  Kwas foliowy
  • Nasycone kwasy tłuszczowe
  • Nienasycone kwasy tłuszczowe
  •  Minerały takie jak: potas, magnez, żelazo, fosfor i cynk
Wzmacnia włosy, zmniejsza ich wypadanie i przyspiesza porost włosów. Działa nawilżając skórę głowy, odżywia i regeneruje. Przeciwdziała łamliwości i rozdwajaniu się końcówek. Wygładza strukturę włosa, przywraca ich blask oraz wzmacnia cebulki włosów.

Olej kokosowy — jak go stosować?

O ile nie mamy uczulenia na kokos, to swobodnie możemy taką kurację stosować raz w tygodniu. Ja tak robię, z tym że zostawiam go na noc i spłukuję następnego dnia.

Do oleju możemy dodać według upodobania inne olejki, jak olejek z czarnuszki, rzepakowy (do włosów kręconych) oraz olej lniany nierafinowany.

Prócz lnianego oleju dodaję jeszcze kilka kropel olejku Nuxe Huile Prodigieuse. 


olejek


Olejek Nuxe Huile Prodigieuse stworzony jest z naturalnych składników. Regeneruje, nawilża i odbudowuje nie tylko końcówki, ale także całą strukturę włosa. To taki zastrzyk witaminowy dla włosów. W jego skład wchodzi między innymi 7 szlachetnych olejków tj.:
  • Olejek Tsubaki – który powstrzymuje starzenie się oraz działa odżywczo
  • Olejek migdałowy – działa kojąco i łagodzi podrażnienia
  • Olejek z Kameli – nawilża
  • Olejek z ogórecznika – działa wygładzająco
  • Olejek z orzechów – działa łagodząco
  • Olejek macadamia – działa odżywczo
  • Olejek araganowy – działa regenerująco
Nie zawiera silikonu ani olejów mineralnych. Można go stosować nie tylko na włosy, ale także dodawać do balsamów, czy kremów. Jest wydajny i ma przyjemny, aromatyczny zapach.

Przygotowaną maseczkę z oleju kokosowego wcieramy w skórę głowy, a pozostałą częścią we włosy. Włosy owijamy folią i zawijamy w ręcznik. Najlepiej pozostawić olej na całą noc lub przynajmniej na godzinę. Żeby łatwiej było spłukać olej, można dodać do maseczki łagodną odżywkę.

Zabieg olejowania można wykonywać raz w tygodniu.

Metoda OMO – nawilżanie i odżywianie 

Innym sposobem na wzmocnienie i nawilżenie włosów jest polecany oraz coraz bardziej popularny zabieg OMO. Dziwna nazwa, ale zabieg jest prosty i można wykonać go w domu samodzielnie. OMO to skrót od odżywiania, mycia i ponownego odżywiania.

Metodę OMO można stosować przy każdym myciu, warto dołączyć do niej olejowanie. Dzięki tej metodzie częste mycie włosów nie ma już tak szkodliwego wpływu na strukturę włosów. Włosy farbowane dłużej zachowują wyrazisty blask, a rozjaśniane nie przesuszają się. Stosowanie metody OMO dostarcza włosom dużej dawki nawilżenia.

Krok 1 - O jak odżywianie

Na zwilżone włosy nałóż odżywkę. Odżywkę należy nałożyć na całą ich długość, pomijając skórę głowy. Można użyć dowolnej odżywki. Ważne jednak, aby nie zawierała silikonów. Sprawdź skład. Powinny się tam znaleźć substancje nawilżające takie jak gliceryna, aloes czy pentenol. 
Pozostaw odżywkę na 20-30 minut.

Ja wybieram odżywkę Ziaja Kaszmir.  Ma dobry skład, a jej cena jest przystępna.

Ziaja 

Krok 2 - M jak mycie 

Nie spłukując odżywki, umyj skórę głowy delikatnym szamponem. Ważne, żeby nie zawierał SLE/SLES. Nie szoruj nim całej długości włosów. Piana powinna spływać po kosmetykach. Ja stosuje tu szampon firmy Klorane do włosów osłabionych i zniszczonych lub rumiankowy.
 Klorane to jedna z marek Pierre Fabre Dermocosmétique, produkująca dermokosmetyki. Ich produkty powstają na bazie naturalnych składników i nie zawierają parabenów ani silikonów.


klorane



Krok 3 - O drugie jak odżywanie

Po spłukaniu szamponem odżywki, odsączamy włosy w ręcznik i ponownie nakładamy drugą odżywkę lub maskę.
Tym razem ważne, aby był to kosmetyk o bogatszej zawartości. Najlepiej z dużą ilością emolientów — substancji natłuszczających, czyli takich jak oleje czy emulgatory. Emulgatory zatrzymają wilgoć oraz wygładzą łuskę włosa. 
Odżywkę możesz spłukać po minimum 5 minutach.

Do ostatniego etapu najlepsza dla mnie okazała się maska do włosów L'Oreal Professionnel Mythic Oli


Loreal


Jednak gdybyś chciała zwiększyć efekt odżywienia, załóż na głowę foliowy czepek, okręcić włosy ręcznikiem i trzymaj około 30-40 minut. Na koniec spłucz.

Włosy możesz spłukać specjalnie przygotowaną płukanką z octu jabłkowego lub soku cytryny i wody (w kolejnym wpisie). Dzięki temu łuski włosa zostaną domknięte, a włosy staną się lśniące i mocniejsze.

Prócz samych zabiegów należy pamiętać o właściwej diecie oraz nawadnianiu organizmu, ale o tym w dalszych wpisach.

Pamiętaj.

Picie wody małymi łykami, doskonale uzupełni potrzeby organizmu, poprawi jego kondycję, nawilży i oczyści go ze szkodliwych substancji, które wchłaniamy każdego dnia.

Komentarze

Popularne