Pielęgnacja włosów krok po kroku - (nie) henna dla blondynek

autor


Rozjaśnić włosy blond bez stosowania rozjaśniaczy, czy to możliwe?
Naturalnie rozjaśnić włosy, bez amoniaku, rozjaśniaczy i używania farb. Czy naturalne rozjaśnianie włosów niszczy ich strukturę? Jakie daje efekty? Czego stosować?
Obecnie coraz więcej kobiet jest świadomych i wybiera zdrową pielęgnację włosów. Dotyczy to nie tylko samego odżywiania, ale pojawiły się takie sposoby jak olejowanie, metoda OMO, peelingowanie skóry głowy i właściwe dobranie kosmetyków, które zbudowane są na naturalnych składnikach.

Jeszcze kilka lat temu nie zawracałam sobie głowy jak właściwe dbać o włosy. Jednak liczne czynniki, które wpłynęły na ich osłabienie, spowodowały, że powiedziałam sobie dość. Niestety co do naturalnego procesu rozjaśniania włosów, dotarłam stosunkowo niedawno, bo ponad 2 miesiące temu. Włosy maluję, już chyba od liceum.

Czym rozjaśniać blond?



Zanim zaczniesz jak ja, katować swoje włosy farbami zastanów się, bo od tego nie ma odwrotu. Mimo że odrosną, to nigdy nie wrócą do koloru jak sprzed malowania.
Wszyscy wiemy, że są przeróżne odcienie henny, która pozyskiwana z naturalnych ekstraktów można odmienić kolor swoich włosów. I o ile chcesz mieć rude, czy ciemne to nie ma problemu. Blondynki znów mają pod górkę.
Spokojnie blondynki też mają swój sposób. Po miesiącu stosowania mogę wam już powiedzieć. Dałam radę i przetestowałam. Zapewne efekt jest bardziej widoczny na włosach naturalnego koloru, ale powiem, co mi udało się wydobyć.

Wracamy do głównego pytania, czym?

W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie przewertowałam Internet i sprawdziłam kilka tropów. O zgrozo. To było naprawdę trudne. Znalazłam przepisy na sok z cytryny, płukanie w rumianku itp. Powiem szczerze, to działa, o ile chcecie mieć żółte włosy. Ja nie przepadam za takim odcieniem blondu, ale mam przyjaciółkę, która bardzo lubi ten kolor.
Szukałam dalej i w końcu się udało.

Jakiś czas temu znalazłam filmik na Tik Toku, gdzie znalazłam rozwiązanie. Kwas jabłkowy w sposób delikatny i naturalny rozświetla włosy. Potwierdzam, to naprawdę daje efekt jaśniejszych pasm bez żółtego efektu.

Pisałam już o occie jabłkowym, który stosuje do płukania włosów, jest naprawdę wspaniały. Włosy stają się po nim lśniące i wyglądają zdrowo. Minus to jego zapach, ale szybko wietrzeje, więc bez obaw.

Kwas jabłkowy jak działa?

kwas jabłkowy



Musicie wiedzieć, o ile nie macie jeszcze świadomości, to nic złego też nie miałam pojęcia, otóż kwas jabłkowy działa jako:
- rozjaśniacz do włosów;
- tonik do twarzy;
- możesz go stosować do pielęgnacji stóp i dłoni

Ma tak wiele zastosować, że spokojnie zrobię o nim kolejny wpis.

Plusy kwasu jabłkowego

Po pierwsze wspaniale delikatnie rozświetla włosy, nadając im piękny zdrowy kolor i wygląd.

Po drugie to nie rozjaśniacz, czy farba, tylko naturalny ekstrakt, więc twoje włosy mogą czuć się bezpiecznie.

Wady
Kwas jabłkowy ma też swoje wady, niestety.
Nie daje natychmiastowego efektu jak farba. Raczej jest to efekt długofalowy, który trzeba powtarzać, bo jak wszystkie naturalne barwniki nie działa od razu. Niestety jest to kwas, więc wysusza włosy i nie należy z nim przesadzać.
Zawsze należy pamiętać o codziennym, świadomym i prawidłowym odżywianiu włosów.


Przepisy na maski


Maska z kwasem jabłkowym (znalezione w Internecie i przetestowane). Maska jest delikatna, a w połączeniu z odżywką, zapewnia twoim włosom dodatkową ochronę i zapobiega nadmiernemu przesuszeniu. Oczywiście po każdym zastosowaniu włosy będą jaśniejsze, jednak pierwsze efekty są mało widoczne. Efekty bardziej widoczne zapewne będą na włosach niemalowanych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprawić kolor i tym malowanym.

Do przygotowania maski z kwasem jabłkowym potrzebujesz tylko:
  • 1/4 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki kwasu jabłkowego
  • odżywka do włosów (najlepiej bez silikonów i protein, łagodna i jak najbardziej naturalna)
  • miseczka
Do miseczki wsypujemy kwas jabłkowy i dodajemy wody. Kwas powinien się rozpuścić, dlatego woda powinna być ciepła. Dodajemy odżywki, starannie mieszając, aby powstała jednolita konsystencja.
Tak przygotowaną papkę nakładamy na włosy, od nasady po końce. Owijamy włosy folią lub nakładamy czepek i zostawiamy na 40 minut.

Po wyznaczonym czasie spłukujemy starannie wodą i nie zapomnij użyć niewielkiej ilości odżywki. Kwas może wysuszyć włosy.

Włosy za każdym razem będą jaśniejsze.

Maska z kwasem jabłkowym zdejmująca żółty połysk
  • 1/4 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki kwasu jabłkowego
  • odżywka do włosów (najlepiej bez silikonów i protein, łagodna i jak najbardziej naturalna)
  • szampon zdejmujący żółty połysk (1 lub 2 małe łyżeczki) najlepiej srebrny
  • miseczka
Do miseczki wsypujemy kwas jabłkowy i dodajemy wody. Kwas powinien się rozpuścić, dlatego woda powinna być ciepła. Dodajemy odżywki, starannie mieszając, aby powstała jednolita konsystencja. Następnie dodajemy szampon zdejmujący żółte odcienie i mieszamy do jednolitej konsystencji.
Tak przygotowaną papkę nakładamy na włosy, od nasady po końce. Owijamy włosy folią lub nakładamy czepek i zostawiamy na 20 do 25 minut. Nie trzymajcie dłużej, bo fiolet może być trudny do zmycia.

Ja przetrzymałam i przez tydzień chodziłam z fioletową głową, mimo kilkukrotnego codziennego mycia włosów. 
Powiedziałabym maksymalnie 20 minut na włosach, zależy, czy chcecie mieć fioletowy odcień. Efekt zaskakujący. Żółte pasma znikają jak po odświeżeniu koloru u fryzjera.


UWAGA!
Zbyt długie przetrzymanie maski na włosach, grozi chodzeniem przez tydzień z fioletową głową.

Najlepiej zrobić w czasie, gdy nie masz poważnych planów na wyjście.

Jeśli tak jak ja masz już dość stosowania farb, które wyniszczają twoje włosy lub chcesz rozjaśnić swój naturalny kolor, zachęcam do stosowania tego naturalnego sposobu.

Jest zdrowszy dla Twoich włosów i mniej inwazyjny, a nadaje włosom piękny, zdrowy kolor. Co ważne nie niszczy włosów, tak, jak farbowanie.

Gdzie kupisz kwas jabłkowy?

Raczej nie znajdziesz go na półce w drogerii. Ja zamówiłam w zielarskim sklepie internetowym.
Kwas jabłkowy to naturalny specyfik, który można stosować nie tylko do rozjaśniania włosów, ale także do pielęgnacji stóp, dłoni, czy twarzy. Ma szerokie zastosowanie.

Dodatkowo ma jeszcze właściwości lecznicze, ale to zagadnienie na kolejny wpis.

Komentarze

Popularne